El termòmetre en descens marca l’inici d’una estació ideal per gaudir del vi i de la gastronomia amb productes de temporada. Us proposem tres bones eleccions perquè us enfronteu com cal als primers freds de l’any.
Durant la tardor no sabem per què, però de cop ens comencen a venir més de gust els plats de cullera, les carns al forn i a la brasa i altres receptes fumejants que demanen vins amb bona personalitat. Aquestes receptes prenen protagonisme i substitueixen als plats lleugerets que preparàvem durant l’estiu. Per afrontar aquesta nova etapa ens és indispensable comptar amb un bon aliat: el vi.
“És un bon moment pels vins els negres estructurats, amb caràcter i intensitat… Però compte! El vi no ha de treure protagonisme al menjar”
A diferència del que a vegades ens pensem, no sempre un plat intens ha de ser acompanyat amb un vi molt potent. De fet, alguns dels millors vins negres per la gastronomia de tardor-hivern són justament aquells que, tot i tenir bon cos, no ens eclipsen els sabors del menjar.
Per assegurar-vos la millor harmonia a taula us hem escollit 3 vins que, sens dubte, lluiran en companyia dels guisats, les carns a la brasa, els bolets i les sopes, així com molts altres plats propis d’aquesta època de l’any.
L’atractiu de la tardor
El primer és Tendral, un DOQ Priorat elaborat amb Garnatxa i Samsó. Aquesta regió de peculiar climatologia amb marcats contrastos entre dia i nit, i sòls on predominen les pissarres, permet obtenir vins intensos. La mineralitat dels vins de la DOQ Priorat flueix, sedueix i envolta aquells qui els tasten.
Tendral té un color cirera picota amb reflexos morats i un inconfusible aroma de fruits negres, vainilla i notes que recorden a torrats. En boca és d’allò més complet, un perfil decididament atractiu de cara a la tardor.
Un vi pels capvespres
Des de la DO Tarragona ens arriba un vi molt juganer: Roureda Rosat Merlot. Els rosats generalment són excel·lents per la seva versatilitat ja que poden estar presents des de l’aperitiu fins al plat fort. Estem davant doncs d’un excel·lent aliat de la cuina mediterrània.
A més, el seu color rosat amb tons vermell cirera sembla fondre’s amb el capvespre. Resulta sens dubte ideal per acompanyar aquest moment màgic del dia en què el cel de la ciutat va canviant el seu color a cada glop. En boca ens aportarà una agradable frescor i un subtil toc d’acidesa.
És època de bolets
Finalment, volem proposar-vos tot un DO Montsant elaborat amb Garnatxa, Samsó i Syrah: el nostre Perlat. Aquest vi criat durant 12 mesos en bótes de roure presenta un estil molt actual i una gran intensitat aromàtica.
Els seus suaus tanins faran les delícies dels comensals maridant a la perfecció amb qualsevol recepta amb bolets. Per exemple un remenat de botifarra amb bolets, un arròs amb ceps, bolets saltejats, estofat de vedella amb rovellons,… Perlat serà sens dubte una aposta segura.



Comments are closed.